Valona-hyvinvoinnille myönnettiin Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Pääasiassa Pieksämäeltä ja Järvenpäästä käsin noin 30 kunnalle ja kaupungille palveluja tuottava Valona-hyvinvointi on saanut Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeuden. Merkki toimii osoituksena liiketoiminnallisten ja yhteiskunnallisten tavoitteiden onnistuneesta yhdistämisestä. Valona-hyvinvointi tuottaa ja tarjoaa monipuolisia sosiaali- ja varhaiskasvatuspalveluja.

Yhteiskunnallinen yritys voi toimia millä toimialalla tahansa. Suomalaisen Työn Liiton myöntämän Yhteiskunnallinen yritys -merkin voi saada yritys, joka on perustettu tuottamaan yhteiskunnallista hyvää ja joka käyttää suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tai ympäristöongelman ratkaisemiseen. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus.

”Valona-hyvinvoinnin palvelujen kautta rakennamme oikeudenmukaista yhteiskuntaa, välitämme ihmisestä ja toimimme hyvinvoinnin puolesta. Olemme ylpeitä siitä, että tunnustuksena työstämme Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt meille Yhteiskunnallinen yritys -merkin”, Valona-hyvinvoinnin palvelujohtaja Mikko Kettunen iloitsee. ”Suomalaisen yhteiskunnan murrosvaiheessa muun muassa sosiaali- ja terveyspalvelut kokevat suuren muutoksen, jossa toimintamallia ei katsota vain menneestä. Muutokset toimintaympäristössä tulevat kohdistumaan myös meihin ja olemme niihin valppaana vastaamassa.”

”Yhteiskunnallinen yritys -merkin saaneet yritykset rakentavat yhteiskuntaa hyvien arvojen kautta”, toteaa Brand Manager Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta ja jatkaa: ”Nämä yritykset tekevät hyvää ja jakavat hyvää.”

Yleisöllä on mahdollisuus tutustua toimintaan

Valona-hyvinvointi juhlii merkin saamista järjestämällä Tervetuloa meille -tapahtuman perjantaina 5.10.2018 eri yksiköissään. Ovet ovat avoinna Pieksämäellä (os. Huvilakatu 31) Lastenkoti Valonassa klo 12-14, Perhekuntoutus Valonassa klo 12-16 ja Valona Vanhuspalveluissa klo 13-14. Järvenpäässä sijaitsevassa Päiväkoti Valonassa (Järvenpääntie 640) ovet ovat avoinna klo 14.30 – 16.30.

Valona-hyvinvoinnin omistaja Kirkkopalvelut ry on valtakunnallinen yhteistyö- ja palvelujärjestö, joka rakentaa oikeudenmukaista yhteiskuntaa, auttaa kirkkoa onnistumaan ja uudistumaan, kouluttaa ja valmentaa sekä välittää ja toimii ihmisten hyvinvoinnin puolesta.

www.valonahyvinvointi.fi

Yhteiskunnallinen yritys -merkin saaneet yritykset ratkovat liiketoiminnallaan yhteiskunnallisia tai ympäristöongelmia. Ne käyttävät suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tavoitteensa edistämiseen.

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä, vaikuttaa ostopäätöksiin ja haastaa työelämää uudistumaan.