Valona Vanhuspalvelujen työntekijällä koronavirustartunta

Valona Vanhuspalvelujen työntekijällä on todettu koronavirustartunta Pieksämäellä. Altistuneet henkilöt on kartoitettu ja heidät on ohjattu karanteeniin. Tilanteen takia Valonan vanhuspalveluyksikössä tulee välttää vierailua toistaiseksi.

Kirkkopalvelut-konserniin kuuluvan Valona Vanhuspalvelujen asumispalveluyksikön hoitajalla Pieksämäellä on todettu koronatartunta myöhään torstaina 3.12.

”Kiitämme Pieksämäen kaupunkia ripeästä toiminnasta. Teemme yhdessä viranomaisten kanssa kaikkemme asukkaidemme ja työntekijöidemme terveyden suojaamiseksi. Seuraamme aktiivisesti tilannetta ja toimimme kaikessa vastuullisesti viranomaisten ohjeiden mukaisesti”, kertoo Valona-hyvinvoinnin palvelujohtaja Susanna Pirttiaho.

Valona Vanhuspalveluissa on kaikkiaan 65 tehostetun palveluasumisen hoitopaikkaa ja henkilökuntaa reilut 40. Pieksämäen kaupunki testaa Valona Vanhuspalveluiden henkilökunnan ja asukkaat perjantaina 4.12.

Myös Pieksämäen Seurakuntaopiston työntekijällä todettiin koronavirustartunta torstaina 3.12. Seurakuntaopiston Pieksämäen kampus on siirtynyt 3.12. alkaen etäopetukseen 10.1.2021 saakka.

Kirkkopalvelut ry on hyvinvointi- ja koulutuspalvelujen tuottaja, hyväntekeväisyystoimija sekä seurakuntien ja kristillisten toimijoiden valtakunnallinen yhteistyö- ja palvelujärjestö. Kirkkopalvelut tarjoaa Seurakuntaopistossa ammattikoulutusta vuosittain 3500 opiskelijalle. Seurakuntaopisto on Suomen suurin vapaan sivistystyön tarjoaja, jonka lyhytkursseihin osallistuu tuhansia opiskelijoita joka vuosi. Valona-hyvinvointi palvelee varhaiskasvatus-, lastensuojelu- ja vanhuspalveluilla. Organisoimme Yhteisvastuukeräyksen sekä Kotimaanapu-, Ruoka-apu.fi- ja Vapaaehtoistyo.fi -palvelut. Lisäksi järjestämme Kirkkopäivät ja Tiekirkko-toimintaa. Kirkkopalvelujen omistama Kotimaa Oy on kustannusyhtiö ja viestinnän asiantuntijapalveluyritys. Kirkkopalvelut työllistää 412 työntekijää ja sen jäseninä on 318 seurakuntaa ja 81 järjestöä. Kirkkopalvelujen liikevaihto vuonna 2019 oli 38,1 miljoonaa euroa.

Susanna Pirttiaho
palvelujohtaja