Elina Ruha Kirkkopalvelujen hallintojohtajaksi

Kirkkopalvelut-konsernin hallintojohtajaksi on nimitetty KTM Elina Ruha 1.3.2021 alkaen. Hän on aiemmin työskennellyt talousjohtajana uutistoimistossa ja asianajotoimistossa.

Elina Ruha aloitti Kirkkopalvelujen palveluksessa 3.12.2020 ja toteutti ensiksi selvitystyön organisaation sisäisten palvelujen uudelleenorganisoinnista. 1.3.2021 alkaen hänet nimitettiin hallintojohtajaksi, jonka alaisuudessa työskentelee konsernin Yhteiset palvelut eli taloushallinto-, tietohallinto-, henkilöstöhallinto-, puhtaus-, ruoka- ja kiinteistöpalvelut.

”Elina Ruha aloitti työnsä haastattelemalla kaikki yhteisten palvelujen esimiehet ja palvelualueidemme johdon. Tämän pohjalta hän yhtäältä perehtyi ja toisaalta rakensi uuden yhteisten palvelujen organisaatiomme. Hallintojohtaja on yhteistyön mahdollistaja. Hänen roolinsa on keskeinen yhteistyö- ja palvelujärjestössämme”, sanoo Kirkkopalvelujen johtaja Ilkka Mattila.

Elina Ruhan edellinen työnantaja oli Lexia Asianajotoimisto Oy, jossa hän työskenteli talousjohtajana kaksi vuotta. Sitä ennen hän toimi talous- ja myyntijohtajana Suomen Tietotoimisto Oy:llä lähes 13 vuotta.

”Monipuolinen tehtävä monipuolisessa organisaatiossa on se, mitä toivoin. Kirkkopalveluilla on toimintaa koulutus-, hoiva- ja media-alalta kynttilätehtaaseen, urkurakentamoon ja Yhteisvastuukeräykseen. Halusin mukaan tekemään yhteistä hyvää”, kertoo Kirkkopalvelujen hallintojohtaja Elina Ruha.

Hallintojohtaja Ruhan vetämässä Kirkkopalvelut-konsernin Yhteisissä palveluissa työskentelee yhteensä reilut 60 henkeä ja he tekevät töitä Järvenpäässä, Pieksämäellä, Ruokolahdella, Lapualla ja Kaustisella.

Kirkkopalvelut-konsernin johtoryhmä on 1.3.2021 alkaen seuraava: Ilkka Mattila (johtaja), Elina Ruha (hallintojohtaja), Helena Ahonen (rehtori, Seurakuntaopisto), Susanna Pirttiaho (palvelujohtaja, Valona-hyvinvointi), Hannu Harri (kehitysjohtaja), Reija Hotti (henkilöstöjohtaja), Leena Piirto (viestintäjohtaja), Jukka Repo (tietohallintojohtaja) ja Kati Kinnunen (toimitusjohtaja, Kotimaa Oy).

johtaja
Kirkkopalvelut ry