Kahdelle Kirkkopalvelujen työntekijälle Pro diaconia -mitalit

Neljä diakoniatyön hyväksi pitkän työuran tehnyttä kirkon toimijaa palkittiin Pro diaconia -mitalilla 16.9.2022 Kirkon diakonian päivillä Helsingissä.

Mitalin saivat Kirkkopalveluiden diakoniajohtaja Seppo Sulkko, Yhteisvastuukeräyksen keräysjohtaja el. Tapio Pajunen, Diakonia-ammattikorkeakoulun yliopettaja Mikko Malkavaara ja Itä-Suomen yliopiston dosentti Esko Ryökäs.

Hiippakuntien diakonian asiantuntijat myönsivät mitalin Seppo Sulkolle hänen pitkäaikaisesta ja merkittävästä kehittämis- ja koulutustyöstä seurakuntadiakonian hyväksi.

Kirkkopalvelut myönsi mitalin Tapio Pajuselle kiitoksena pitkäaikaisesta työstä kirkon diakoniatyön ja erityisesti Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Diakonian tutkimuksen seura myönsi mitalit Mikko Malkavaaralle ja Esko Ryökkäälle heidän monivuotisesta työstään diakonian tutkimuksen ja tutkimusseuran hyväksi.

Pro diaconia -mitali on arvokas huomionosoitus henkilölle tai yhteisölle, joka on toiminnassaan tai päätöksenteossaan toiminut diakoniaa edistäen tai erityisellä tavalla lähimmäisenrakkautta toteuttaen.