Karoliina Nivari Insight360:n konsultointijohtajaksi

VTT Karoliina Nivari on nimitetty Insight360:n konsultointijohtajaksi 1.8.2020. Tutkimuspalveluihin ja segmentointiin erikoistunut Insight360 vahvistaa dataan perustuvan johtamisen osaamista.

”Insight360:ssa aukeaa ainutlaatuinen näköalapaikka yhteiskunnan, arvojen ja elämäntapojen muutokseen. Jatkossa saan auttaa yrityksiä ja yhteisöjä ymmärtämään ja hyödyntämään systemaattisesti tietoa strategisessa suunnittelussa ja viestinnässä”, konsultointijohtaja Karoliina Nivari kertoo.

Yhä useampi organisaatio ymmärtää, millaiset strategiset mahdollisuudet tutkimusdataan liittyvät, ja integroi tutkimustiedon ja segmentoinnin osaksi toimintaympäristön luotausta, kehittämistä ja kampanjointia. Organisaatioilla on kasvava halu tutkia tarkasti asiakasryhmiään, etsiä uusia ryhmiä ja muutostrendejä. Dataa tarkastelemalla liiketoiminnalle avautuu uusia kohderyhmiä, jotka voidaan myös paikantaa.

”Datan määrä on nyt historiallisen suuri, mutta pelkän tiedon voimalla organisaatio ei kehity. Vasta konsultointiprosessissa tieto jalostuu yhteisiksi oivalluksiksi ja tavoitteiksi. Hienoa, että saimme Karoliina Nivarin kaltaisen konsultointiammattilaisen johtamaan asiakaskonsultointiamme”, sanoo Insight360:n toimitusjohtaja Perttu Hillman.

Nivari on arvotutkimuksesta ja yritysvastuusta väitellyt tutkija, tietokirjailija ja konsultti, joka on tutkijana työskennellyt Helsingin yliopiston lisäksi Copenhagen Business Schoolissa ja University of Technology Sydneyssä. Hän siirtyy Insight360 Oy:n palvelukseen Kirkkopalvelut ry:stä, jossa toimi yhdeksän vuotta tiedolla johtamisen ja viestinnän konsulttina.

Työurallaan hän on ehtinyt työskennellä viestintäalan kouluttajana ja valmentajana sekä toimittajana Ilta-Sanomissa ja A-lehdissä. Insight360:ssa houkutteli työ yhteiskunnallisesti merkittävien organisaatioiden kanssa, joilla on halu ymmärtää asiakkaitaan ja kohderyhmiään syvällisesti. Nivari toimii viestinnän eettisen neuvottelukunnan asiantuntijajäsenenä, ja monissa sivistyksen ja koulutuksen asiantuntijaelimissä.

”Olen valtiotieteilijänä palavan kiinnostunut yhteiskunnasta, mutta myös ihmisistä yksilöinä, merkityksellisen elämän etsijöinä. Data avaa uusia mahdollisuuksia kiinnostua erilaisista kansalaisista, ryhmistä ja elämäntavoista. Yhteiskunnan ja arvojen muutoksen syvä ymmärrys auttaa tekemään luotettavia ennusteita ja viestimään niistä mielekkäästi ja tuloksellisesti”, konsultointijohtaja Nivari sanoo.

Insight360 Oy on suomalainen kasvuyritys, joka on erikoistunut tuottamaan syvällistä tutkimustietoa suomalaisesta yhteiskunnasta julkishallinnon, yritysten ja kolmannen sektorin tarpeisiin. Yritys tuottaa asiakkailleen laajoja segmentointitutkimuksia sekä välineitä tutkimustiedon hyödyntämiseen. Vuonna 2020 Insight360 pyrkii kasvattamaan markkinaosuuttaan Suomessa. Yrityksessä työskentelee viisi kokoaikaista asiantuntijaa. Sen liikevaihto vuonna 2019 oli 850.000 €.

Insight360 Oy kuuluu Kotimaa-konserniin, joka on Kirkkopalvelut ry:n alakonserni. Kotimaa Oy on media- ja monialayhtiö, joka kustantaa Kotimaa– ja Askel-lehtiä ja verkkopalvelu Kotimaa24.fi:tä. Insight360 Oy:n lisäksi Kotimaa Oy:hyn kuuluvat verkkokauppayhtiö Sacrum Oy ja Urkurakentamo Veikko Virtanen Oy. Kotimaa-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 7,2 miljoonaa euroa. Työntekijöitä on 45.

Perttu Hillman
toimitusjohtaja