Kati Kinnunen Kotimaa Oy:n toimitusjohtajaksi

Kirkkopalvelut-konserniin kuuluvan Kotimaa Oy:n uutena toimitusjohtajana aloittaa 1.8.2020 alkaen Kati Kinnunen.  Hän on toiminut aiemmin myynti- ja asiakaspalvelujohtajana Grano Oy:ssä. Huhtikuussa yhtiön toimitusjohtajana aloittanut Otto Mattsson siirtyy toisen yhtiön palvelukseen.

”Kotimaan toimitusjohtajan vaihdos on yllättävä käänne edellisen toimitusjohtajan vasta aloitettua tehtävässään. Olemme kuitenkin enemmän kuin innoissamme, että juuri Kati Kinnunen aloittaa nyt Kotimaa Oy:n toimintojen luotsaajana. Hänen vahva osaamisensa digitaalisten mediapalvelujen myynnistä ja asiakaskokemuksen johtamistyöstä sekä pitkä kokemuksensa mediataloista antavat hyvät eväät tehtävässä onnistumiselle mediamurroksen keskelläkin”, sanoo Kotimaa Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Kirkkopalvelujen johtaja Ilkka Mattila.

Kati Kinnunen siirtyy tehtävään Grano Oy:n myynti- ja asiakaspalvelujohtajan tehtävästä. Hän on työskennellyt Grano Oy:n palveluksessa helmikuusta 2017 alkaen. Tätä ennen hän työskenteli seitsemän vuotta Fonectalla myynnin ja After Sales -johdon tehtävissä. Mediataloissa Kati Kinnunen on työskennellyt vuodesta 2005 vuoteen 2010 Sanoma Media Finlandissa kaupallisissa ja myynnin johdon tehtävissä sekä tätä ennen kymmenen vuoden ajan Alma Medialla erilaisissa myynnin tehtävissä.

”Aloitan uuden pestin vaikeassa taloustilanteessa. Uskon kuitenkin vahvasti, että ajankohtainen ja mielenkiintoinen sisältö niin mediassa kuin verkkopalveluissa löytää kävijä- ja käyttäjäkunnan jatkossakin. On kunnia-asia päästä varmistamaan omalla työllään yhteistyössä uuden tiimini kanssa, että Kotimaa-lehti, jonka ensi numero ilmestyi jo vuonna 1905, kukoistaa myös tulevina vuosina”, kertoo Kotimaa Oy:n toimitusjohtajana 1.8.2020 aloittava Kati Kinnunen.

Otto Mattsson jätti eropyynnön omasta toiveestaan siirtyäkseen toisen työnantajan palvelukseen. Asiaan ei liity dramatiikkaa Mattsonin tai Kotimaa Oy:n puolelta.

Kotimaa Oy on etenkin seurakuntia palveleva media- ja monialayhtiö. Se kustantaa Kotimaa– ja Askel-lehtiä ja verkkopalvelu Kotimaa24.fi:tä. Kotimaa Oy:hyn kuuluvat myös tutkimuspalveluja tarjoava Insight360 Oy, verkkokauppayhtiö Sacrum Oy ja Urkurakentamo Veikko Virtanen Oy. Kotimaa-konserni on Kirkkopalvelut ry:n alakonserni. Sen liikevaihto vuonna 2019 oli 7,2 miljoonaa euroa. Työntekijöitä on 45.

hallituksen puheenjohtaja, Kotimaa Oy
johtaja, Kirkkopalvelut ry
ilkka.mattila@kirkkopalvelut.fi

Kati Kinnunen
toimitusjohtaja (1.8.2020 alkaen)
+ 358 40 751 7337
kati.kinnunen@outlook.com

Kuva: Studio Karling

Kirkkopalvelut ry on hyvinvointi- ja koulutuspalvelujen tuottaja sekä seurakuntien ja kristillisten toimijoiden valtakunnallinen yhteistyö- ja palvelujärjestö ja hyväntekeväisyystoimija. Kirkkopalvelujen omistama Kotimaa Oy on kustannusyhtiö ja viestinnän asiantuntijapalveluyritys. Kirkkopalvelut tarjoaa Seurakuntaopistossa koulutusta 3500 opiskelijalle, organisoi Yhteisvastuukeräyksen ja Kotimaanapu-, Ruoka-apu.fi- ja Vapaaehtoistyo.fi -palvelut. Lisäksi Kirkkopalvelut järjestää Kirkkopäivät ja Tiekirkko-toimintaa sekä tuottaa hyvinvointi- ja sosiaalipalveluja Valona-hyvinvoinnin kautta. Kirkkopalvelut työllistää 412 työntekijää ja sen jäseninä on 319 seurakuntaa, 60 järjestöä ja 22 opintojärjestöä. Kirkkopalvelujen liikevaihto vuonna 2019 oli 38,1 miljoonaa euroa.