Kirkkopalvelyt ry:n muutosneuvottelut ovat päättyneet

Kirkkopalvelut ry:n muutosneuvottelut päättyivät maanantaina 20.11. Muutosneuvottelut eivät koskeneet Valona hyvinvointia eivätkä Kirkkopalvelut ry:n tytäryhtiöitä.

Neuvottelujen aikana käsiteltiin laajasti neuvottelujen perusteita sekä etsittiin erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja vaikeaan taloudelliseen tilanteeseen.

Neuvottelujen lopputuloksena STEP-koulutuksen kampuksilta, diakonia- ja kehittämisen palvelualueelta ja yhteisistä palveluista irtisanottiin 16 henkeä. Lisäksi joitakin työsuhteita osa-aikaistettiin sekä tehtäviä muutettiin ja määräaikaisten työsuhteiden jatkon osalta tehdään tiukkaa harkintaa. Määrällisesti isoin ratkaisu oli Kaustisen kampuksen toiminnan päättäminen.

Toimenpiteet ovat mahdollisia vielä helmikuun 2024 loppuun saakka johtuen mm. rahoituspäätöksistä.