Kirkon juhlat – uusi kaupunkifestivaali Tampereella toukokuussa 2024

Tampereella järjestetään uusi koko perheen kaupunkifestivaali Kirkon juhlat 17.–19. toukokuuta 2024. Festivaali kokoaa Tampereen Keskustorille tuhansien laulajien kuoron ja tarjoaa ajankohtaiskeskusteluja, kulttuuria sekä ajatusten, uskon ja elämänkatsomusten vuoropuhelua keväisenä viikonloppuna eri puolilla kaupunkia.

Kirkon juhlien esiintymislavoille nousevat muun muassa Katja StåhlKalervo KummolaRosa MeriläinenOlli KeskinenMaaret KallioArto O. Salonen ja Kari Kanala sekä piispat Tapio LuomaKaisamari HintikkaJari JolkkonenTeemu LaajasaloMari Leppänen ja Matti Repo.

Juhlien musiikillinen sisältö on monipuolinen. Avajaisissa sekä päätösmessussa esiintyy jopa tuhansien eri-ikäisten laulajien suurkuoro. Sen ohjelmassa kuullaan sekä rakastettuja kuorokappaleita että uusia, juhlille tehtyjä tilausteoksia. Konserttitarjontaa täydentävät muun muassa ruotsalainen gospeltähti Samuel Ljungbladh sekä kotimaiset Gospel HelsinkiTampere FilharmoniaJukka LeppilampiTommi KaleniusSuomen kanttorikuoro ja Anne-Mari Kivimäki Ensemble.

Tampereen legendaarinen Sorin sirkus valloittaa Keskustorin lavan yhdessä Tampereen tuomiokirkon urkuri Esa Toivolan kanssa.

Katso koko ohjelma täältä

Toivoa tulevaisuuteen

Kirkon juhlien ohjelman kantavana ajatuksena on vahvistaa toivoa tulevaisuuteen. Teemana onkin “Toivon voimalla”. Ohjelmasisältöjen taustana ovat aiemmat Kirkkopäivät, Kirkon musiikkijuhlat sekä Lähetysjuhlat. Kirkon juhlat 2024 -tapahtumassa nämä kolme sulautuvat uudenlaiseksi, yhtenäiseksi tapahtumakokonaisuudeksi.

Liput nyt myynnissä

Voit ostaa lippusi kirkonjuhlat.fi -sivuston kautta.
Syyskuun loppuun asti lippu maksaa 83 euroa, lokakuusta vuoden loppuun 88 euroa ja vuoden 2024 alusta 98 euroa.
Lasten liput maksavat 48 euroa.

Kuorot voivat nyt ennakkoilmoittautua juhliin ja siten varmistaa paikkansa Tampereen Keskustorin kuorokorokkeilla.

Kirkon juhlat 2024 järjestää Kirkkohallitus, Kirkkopalvelut, Suomen kanttori-urkuriliitto, Suomen Kirkkomusiikkiliitto, Suomen Lähetysseura ja Tampereen seurakuntayhtymä.

Lisätietoja:

Jari Kupiainen