Kotimaa Oy:n toimitusjohtajaksi Otto Mattsson

Kirkkopalvelut-konserniin kuuluvan Kotimaa Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu. Yhtiön uutena toimitusjohtajana aloittaa 1.4.2020 alkaen MBA, FM Otto Mattsson, 46. Hän on toiminut aiemmin yhtiön myyntijohtajana.

”Otto Mattssonin siirtyminen Kotimaan johtoon on suunniteltu muutos. Yhtiön taloudellinen tilanne on nyt saatu tasaantumaan, ja on aika pyrkiä takaisin kasvu-uralle. Mattssonilla on erittäin monipuolinen kokemus digitaalisten mediapalveluiden kehittämisestä ja kannattavan kasvun johtamisesta”, Kotimaa Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Kirkkopalvelujen johtaja Ilkka Mattila sanoo.

Otto Mattsson on toiminut Kotimaa Oy:n myyntijohtajana syyskuusta 2019 lähtien. Tätä ennen hän työskenteli liiketoimintajohtajana Kalliola Oy:ssä ja tietopalveluliiketoiminnan johtajana Alma Mediassa.

”Otan toimitusjohtajan tehtävät vastaan innokkaana mutta samalla tietoisena, että toimintakenttä on vaikea. Median murroksen lisäksi keskeisten asiakkaidemme eli seurakuntien taloudellinen tilanne on heikentynyt”, Otto Mattsson kertoo.

Kotimaan nykyinen toimitusjohtaja KTM Matti Koli palaa Kirkkopalvelujen talous- ja rahoitusjohtajaksi.

”Matti Koli on tehnyt kovan urakan vaativassa taloudellisessa tilanteessa”, Mattila kiittää.

Kotimaa Oy on etenkin seurakuntia palveleva media- ja monialayhtiö. Se kustantaa Kotimaa– ja Askel-lehtiä ja verkkopalvelu Kotimaa24.fi:tä. Kotimaa Oy:hyn kuuluvat myös tutkimuspalveluja tarjoava Insight360 Oy, verkkokauppayhtiö Sacrum Oy ja Urkurakentamo Veikko Virtanen Oy.

Kotimaa Oy -konserni on Kirkkopalvelut ry:n alakonserni. Kotimaa Oy:n liikevaihto vuonna 2019 oli noin 8 miljoonaa euroa. Työntekijöitä on 45.

hallituksen puheenjohtaja, Kotimaa Oy
johtaja, Kirkkopalvelut ry
ilkka.mattila@kirkkopalvelut.fi

Otto Mattsson
toimitusjohtaja (1.4.2020 alkaen)
Kotimaa Oy
+358 400 261 563
otto.mattsson@kotimaa.fi

Kuva: Jukka Granström

Kirkkopalvelut ry on hyvinvointi- ja koulutuspalvelujen tuottaja sekä seurakuntien ja kristillisten toimijoiden valtakunnallinen yhteistyö- ja palvelujärjestö ja hyväntekeväisyystoimija. Kirkkopalvelujen omistama Kotimaa Oy on kustannusyhtiö ja viestinnän asiantuntijapalveluyritys. Kirkkopalvelut tarjoaa Seurakuntaopistossa koulutusta 3500 opiskelijalle, organisoi Yhteisvastuukeräyksen ja Kotimaanapu-, Ruoka-apu.fi- ja Vapaaehtoistyo.fi -palvelut. Lisäksi Kirkkopalvelut järjestää Kirkkopäivät ja Tiekirkko-toimintaa sekä tuottaa hyvinvointi- ja sosiaalipalveluja Valona-hyvinvoinnin kautta. Kirkkopalvelut työllistää 412 työntekijää ja sen jäseninä on 319 seurakuntaa, 60 järjestöä ja 22 opintojärjestöä. Kirkkopalvelujen liikevaihto vuonna 2019 oli 38,1 miljoonaa euroa.