Kotimaanavun kesäkampanja auttaa vähävaraisia Suomessa

Tänä kesänä Kotimaanavun kesäkampanja nostaa esiin vähävaraisten avun tarpeen Suomessa. Yhä useampi suomalainen on joutunut turvautumaan seurakuntien tarjoamaan apuun viime vuosina, kun taloudelliset haasteet ovat kasvaneet. Erityisesti hallituksen leikkaukset ja elinkustannusten nousu ovat kurittaneet pienituloisia perheitä, yksinhuoltajia ja muita haavoittuvassa asemassa olevia.

Ihmisten avun tarve korostuu erityisesti pienillä paikkakunnilla. ”Etenkin, kun koulut loppuvat ja lapsikorotukset jäävät pois työttömyyskorvauksista, perheissä todellakin on vaikeuksia saada ostettua riittävästi ruokaa. Pienissä seurakunnissa myös diakoniatyön varat ovat pienet, lahjoituksilla on todella suuri merkitys”, kertoo Ilomantsin seurakunnan diakoniatyöntekijä Suvi Remes.

Kotimaanavun kesäkampanja pyrkii vastaamaan tähän avun tarpeeseen keräämällä rahalahjoituksia, jotka ohjataan suoraan avuntarvitsijoille seurakuntien diakoniatyön kautta. Tämä varmistaa, että avunsaajat saavat tarvitsemaansa apua. Avun merkitys ei rajoitu pelkästään taloudelliseen tukeen, vaan sisältää myös inhimillisen läsnäolon ja tuen vaikeuksien keskellä.

Lisätietoa kesäkampanjasta ja siitä, miten voit osallistua, löydät täältä: Pidetään huolta toisistamme – apua Suomen vähävaraisille

Kotimaanavun kesäkampana auttaa vähävaraisia Suomessa.