Lapin ja luonnon lauluja Laulun voima -yhteislaulutilaisuudessa

Maanantai-iltana 1.11. lauletaan Rovaniemen kirkossa tuttuja lauluja Lapista ja luonnosta. Yle Radio 1 lähettää tilaisuuden suorana lähetyksenä. Nyt kaikki laulamaan!

Tänä syksynä päästään vihdoin laulamaan yhdessä – tosin suojamaskit kasvoilla. Laulun voima -yhteislaulutilaisuuteen ovat kaikki tervetulleita. Rovaniemen kirkkoon voi kuitenkin tulla turvavälein kerrallaan korkeintaan 550 henkilöä. Osallistujia laulattavat lapsikuoro Valonlähde johtajanaan Ruusu Tervaskanto ja Gospelkuoro Spring of Joy, jota johtaa Laura Alasaarela. Kuorojen ja kanttoreiden lisäksi laulua tahdittaa rovaniemeläisistä muusikoista koostuva Laulun voima -orkesteri.

Yle Radio 1 ja Yle Areena lähettävät tilaisuuden suorana lähetyksenä klo 18–19.15. Radioinnin vuoksi yleisöä pyydetään tulemaan paikalle hyvissä ajoin, viimeistään klo 17.45.

Illan laulut on valittu Yle Radio 1:n järjestämän nettiäänestysten perusteella. Lauluista äänestettiin jo tammikuussa 2019, mutta koronan takia tilaisuus jouduttiin siirtämään. Nettiäänestyksessä toivojat kertoivat myös toivekappaleisiinsa liittyviä tarinoita ja muistoja. Ikimuistoiset laulut saattavat liittyä rakastumisen riemuun, lapsuusmuistoihin, kaipaukseen tai tuen tarpeeseen. Lapin ja luonnon illassa lauletaan esimerkiksi Lapin tango, Lapin äidin kehtolaulu ja Kylmän kukkia.

Yhteislauluillan juontaa Yle Radio 1:n kuuluttaja Maaria Holma.

Lisätietoja:
viestintäpäällikkö Noora Hietanennoora.hietanen@evl.fi, 040 670 0277
kanttori Ruusu Tervaskantoruusu.tervaskanto@evl.fi, 040 716 2332
Kirkkopalvelujen kehityspäällikkö Jari Kupiainenjari.kupiainen@kirkkopalvelut.fi, puh. 040 355 1614
Yle Radio 1:n vastaava tuottaja Anna Simojokianna.simojoki@yle.fi, puh. 040 868 2661

Laulun voima -yhteislauluilta
Aika: Maanantaina 1.11.2021 klo 18.00, suora lähetys Yle Radio 1:ssä klo 18.00–19.15, suorana Yle Areenassa
Paikka: Rovaniemen kirkko, Papinkatu 1 B
Tilaisuuden järjestäjät: Rovaniemen evankelisluterilainen seurakunta, Kirkkopalvelut, Yhteisvastuukeräys ja Yle Radio 1

#laulunvoima