Laulun voima – valon ja varjon yhteislauluilta 8.4. Oulussa ja striimattuna

Kahden maan kansalainen, Lapin äidin kehtolaulu, Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta, Kesäpäivä Kangasalla… Laulun voima -yhteislauluillassa lauletaan yhdessä lauluja, jotka kertovat elämisen iloista, peloista ja vaivoista, rakkaudesta, askelten horjumisesta, valosta ja toivosta.

Lauluja lauletaan Oulun tuomiokirkossa ma 8.4. klo 18. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, ja kaikki ovat tervetulleita.

Osallistujia laulattavat 13-16-vuotiaista laulajista koostuva Pohjankartanon yläasteen kuoro, vuonna 2014 perustettu Oulun tuomiokirkon kamarikuoro ja Oulunsalo ensemble -orkesteri, joka tahdittaa illan kulkua puhaltimilla vahvistettuna jousiorkesterina.

Yhteislauluillan juontaa Yle Radio 1:n kuuluttaja Maaria Holma. Lauluilta radioidaan suorana lähetyksenä Yle Radio 1:ssä.

Illan laulut on valittu Yle Radio 1:n järjestämän nettiäänestyksen perusteella. Laulutoiveita ja niihin liittyviä tarinoita ja muistoja pyydettiin radiokuuntelijoilta ja Oulun seudun asukkailta vuoden alussa.

Laulun voima -iltaa Oulussa on mahdollista seurata myös suorana lähetyksenä Virtuaalikirkon nettisivun kautta. Linkki lähetykseen löytyy Virtuaalikirkon etusivulta osoitteessa virtuaalikirkko.fi.