Mainostoimisto Sherpa seurakuntavaalikampanjan 2022 tekijäksi

Kampanja toteutetaan tiiviissä yhteistyössä seurakuntien kanssa.

Marraskuussa 2022 pidettävien seurakuntavaalien valtakunnallisen markkinointikampanjan tuottaa mainostoimisto Sherpa. Sherpan tuottamia kampanjoita on nähty aiemminkin evankelis-luterilaisen kirkon vaaleissa.

”Seurakuntavaalit olivat vuonna 2010 ensimmäisiä isompia asiakkuuksiamme ja teimme myös vuoden 2014 vaalikampanjan, joten paloimme halusta päästä tekemään taas yhteistyötä. Yhteiset juuret antavat luottamusta ja rohkeutta suunnitella moderni kampanja, jolla tavoitetaan myös uusia ehdokkaita ja äänestäjiä”, luova johtaja Tommi Kortesniemi Sherpalta lupaa.

”Sherpalla oli heti kiinnostava ote kirkon tekemään työhön. Kilpailutuksessa mainostoimisto osoitti tiimillään, asenteellaan ja referensseillään, että heillä on osaaminen ja into tämän tyyppisen kampanjan toteuttamiseen”, kertoo seurakuntavaalien kampanjaviestinnän projektipäällikkö, viestintäasiantuntija Liisa Toivonen Kirkkopalveluista.

Kirkkopalvelut toteuttaa marraskuussa 2022 järjestettävien seurakuntavaalien kampanjaviestinnän. Kokonaisvastuu seurakuntavaaleista on Kirkkohallituksella.

Kampanja luodaan yhdessä

Seurakuntavaalikampanja tehdään ensimmäistä kertaa tiiviissä yhteistyössä seurakuntien, järjestöjen ja yhteiskunnallisten toimijoiden kanssa. Toiveita ja ideoita tulevaan kampanjaan kerättiin keväällä eri tilaisuksissa ja kampanjavaihtoehdoista pyydetään palautetta tulevilla viikoilla.

”Yhteistyöllä on suuri merkitys vaalien onnistumisessa. Siksi tuemme seurakuntia vaaliviestinnässä ja ehdokasrekrytoinnissa aiempaa enemmän. Mitä enemmän paikallisesti panostetaan vaaleihin, sitä parempaa tulosta syntyy”, uskoo seurakuntavaalien kampanjakoordinaattori, tuottaja Annmari Salmela.

Seurakuntavaalit järjestetään 20.11.2022. Seurakuntavaalikampanjan tavoitteena on herättää ihmisissä kiinnostusta ja innostaa kirkon jäseniä asettumaan ehdolle ja äänestämään. Keskeistä on myös viestiä kiinnostavasti ja informatiivisesti seurakunnissa tehtävästä päätöksenteosta.

Lisätietoa:

luova johtaja Tommi Kortesniemi Sherpa, 050 3000 523 tommi@sherpa.fi
viestintäasiantuntija Liisa Toivonen Kirkkopalvelut, 040 546 1507 liisa.toivonen@kirkkopalvelut.fi
tuottaja Annmari Salmela Kirkkopalvelut, 040 5761 017 annmari.salmela@kirkkopalvelut.fi

Sherpa on yli 20 asiantuntijan itsenäinen luova toimisto, jonka liiketoiminnan painopistealueet ovat brändistrategiat, markkinoinnin luova konseptisuunnittelu sekä design ja liikkuva kuva. sherpa.fi

Kirkkopalvelut ry on seurakuntien ja kristillisten toimijoiden valtakunnallinen yhteistyö- ja palvelujärjestö, hyvinvointi- ja koulutuspalvelujen tuottaja sekä hyväntekeväisyystoimija. Kirkkopalvelut tarjoaa Seurakuntaopistossa ammatillista koulutusta vuosittain 3500 opiskelijalle. Seurakuntaopisto on Suomen suurin vapaan sivistystyön tarjoaja, jonka lyhytkursseihin osallistuu tuhansia opiskelijoita vuosittain. Päiväkoti Valona toimii Järvenpäässä ja lastenkoti Valona Pieksämäellä. Valona Vanhuspalvelut tarjoaa tehostetun palveluasumisen hoitopaikkoja ikäihmisille Pieksämäellä. Organisoimme Yhteisvastuukeräyksen sekä Kotimaanapu.fi-, Ruoka-apu.fi- ja Vapaaehtoistyo.fi -palvelut. Järjestämme Kirkkopäivät ja Tiekirkko-toimintaa. Kirkkopalvelujen omistama Kotimaa Oy on kustannusyhtiö ja viestinnän asiantuntijapalveluyritys. Kirkkopalvelut ry työllistää 352 työntekijää ja sen jäseninä on 318 seurakuntaa ja 81 järjestöä. Kirkkopalvelujen liikevaihto vuonna 2020 oli 32,1 miljoonaa euroa. kirkkopalvelut.fi