Pieksämäen kampuksen työntekijällä todettu koronavirustartunta

Seurakuntaopiston Pieksämäen kampuksen työntekijällä on todettu koronavirustartunta sunnuntaina 23.8.2020. Opiskelijoita, alaikäisten opiskelijoiden huoltajia ja työntekijöitä on informoitu asiasta. Todetun tartunnan takia kampusalueen asuntolat on suljettu toistaiseksi.

Mahdollisille altistuneille opiskelijoille ja työntekijöille on ilmoitettu asiasta. Tartuntatautiviranomaiselle on ilmoitettu mahdollisesti altistuneet henkilöt. Tartuntatautiviranomainen on ryhtynyt toimenpiteisiin ja on suoraan yhteydessä mahdollisesti altistuneisiin henkilöihin.

Koronatartunnan saanut työntekijä ei ole ollut kampuksella keskiviikon 19.8.2020 jälkeen. Kampuksella siivousta on tehostettu ja noudatetaan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen siivousohjeita. Tämän hetken arvion mukaan kampuksella on turvallista liikkua. Seuraamme aktiivisesti tilannetta ja toimimme viranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti.

Kampusalueella A- ja D- rakennuksissa asuvista opiskelijoista ne, joilla ei ole mahdollisuutta opiskella ilman asuntolapaikkaa jäävät maanantaista 24.8.2020 lukien etäopetukseen. Muiden opiskelijoiden osalta opetus kampuksella jatkuu toistaiseksi suunnitelmien mukaisesti.

Lisätiedot:

Helena Ahonen