Striimattu keskustelutilaisuus Kallion kirkosta hakee tuntumaa tapahtuma-alan uuteen normaaliin – digikohtaamisten osallistavuus ja äänensävy puhuttavat

Miten tuottaa laadukkaita kohtaamisia juuri nyt? -keskustelutilaisuus pidetään 19.1.2021 klo 15 alkaen Kallion kirkossa. Alustajana keskustelulle toimii tulevaisuudentutkija Ilkka Halava, keskustelua moderoi toimittaja Rosa Kettumäki. Tilaisuus striimataan kirkkopaivat.fi-sivulle. Tilaisuudessa pohditaan nykyisen keskustelukulttuurin toimivuutta sekä hahmotellaan muotoa tulevaisuuden digikohtaamisille ja kirkon verkkosisällöille.

Perinteiset kohtaamisen mahdollistaneet yleisötilaisuudet ovat kuluneen vuoden aikana siirtyneet striimatuiksi tapahtumiksi. Kun monet kirkossa tehtävän perinteisen kohtaamistyön tapahtumatkin siirtyvät verkkoon, ovat etäosallistamisen ja vuorovaikutuksen tavat päivityksen tarpeessa. Onko ihmisen todellinen kohtaaminen verkossa ylipäätään mahdollista, millaisella äänensävyllä keskustelemme verkossa? Korvaavatko virtuaaliset tilaisuudet kasvokkain näkemisen tulevaisuudessa vai palaammeko vanhaan epidemian helpottaessa?

Näitä kysymyksiä pohditaan Miten tuottaa laadukkaita kohtaamisia juuri nyt? -keskustelutilaisuudessa Kallion kirkossa 19.1. 2021 klo 15. Keskustelu toimii #yhdessä2021 Kirkkopäivät ja Lähetysjuhlat Oulussa-tapahtuman virtuaalisina etkoina. Tilaisuus on maksuton.

”#yhdessä2021 Kirkkopäivät ja Lähetysjuhlat Oulussa toteutetaan haastavassa tilanteessa hybriditapahtumana eli vahvasti myös virtuaalisena. Toteutamme ja mietimme käytännössä tämänkin keskustelun teemoja ja kysymyksiä,” kuvaa kehityspäällikkö Jari Kupiainen Kirkkopalvelut ry:stä teeman merkitystä tapahtumalle.

Alustuspuheenvuoron keskustelulle pitää tulevaisuustutkija, toimitusjohtaja Ilkka Halava Prime Frontier Oy:stä.

”Valtaosa työyhteisöistä ei palaa entiseen, vaan uusia työn hybridimalleja luodaan nyt kiivaasti. On selvää, että verkkokohtaamisten ja livetilaisuuksien työnjakoa, roolitusta ja lomittumista miettii koko tapahtuma-ala, ” summaa Halava alan murrosta.

Tapahtumassa keskustelemassa ovat toimitusjohtaja, teologian maisteri Laura Arikka Erätauko-säätiöstä, journalistiikan työelämäprofessori Reetta Räty Tampereen yliopistosta sekä kehityspäällikkö Jari Kupiainen Kirkkopalvelut rystä. Keskustelua moderoi Ylen toimittaja Rosa Kettumäki.

Musiikista verkkoon striimattavassa tilaisuudessa vastaa duo Eve&Ossi, jonka ensijulkaisu Virren sävelillä ilmestyi vuonna 2015. Sen jälkeen duo on keikkaillut ahkerasti ja julkaissut kaksi albumia omaa musiikkia. Kaksikon vuorovaikutteinen läsnäolo ja herkät tulkinnat korostavat hyvin keskustelutilaisuuden teemaa.

Tilaisuuden järjestää Kirkkopalvelut yhteistyössä Prime Frontierin ja Ohjelmatoimisto Kristallin kanssa. Maksututonta verkkolähetystä voi seurata osoitteesta: www.kirkkopaivat.fi

#yhdessä2021

Kuvapankki: https://bit.ly/3g9F4Dn