Suomen köyhyyden vastainen verkosto EAPN-Fin jatkaa toimintaansa

EAPN-Finin verkoston toimintaa on päätetty jatkaa. EAPN-Finin sihteerin tehtävistä ja hallituksen koolle kutsumisista ottaa aluksi vastuun Kirkkopalvelut ry. Verkoston toiminta piti organisoida uudelleen, koska SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry ei enää tarjoa toimintaan henkilötyöpanosta järjestöä kohdanneen ison avustusleikkauksen vuoksi. SOSTE on tarjonnut verkoston käyttöön 40 prosenttia sihteerinä toimineen henkilön työajasta.

– Vaikka Kirkkopalvelut liittyi verkostoon virallisesti vasta tämän vuoden alusta, oli meillä tarve saada ja kanavoida eri toiminnoista nousevaa tietoa ja kokemuksia heikommassa asemassa olevien ihmisten tilanteesta laajemmin yhteiskunnalliseen keskusteluun. Niin Kotimaanavun hyväntekeväisyyspalvelussa, Aineellisen avun -hankkeessa, Ruoka-apu.fi -palvelussa, Yhteisvastuukeräyksen kuin eri hankkeiden kautta kohtaamme heikommassa asemassa olevia ihmisiä, jotka sinnittelevät köyhyydessä sanoo hanketoiminnan päällikkö Eija Kilgast.

EAPN-Fine-vrkosto julkaisee vuosittain mm. köyhyysvahtia, jakaa Kunnioittavasti köyhyydestä -tunnustus toimittajalle sekä järjestää köyhyyttä kokevien ja kansanedustajien tapaamisen.

Verkostolla on eri teemaisia ryhmiä, joissa paneudutaan köyhyyden eri ulottuvuuksiin.  Työryhmät | EAPN-Fin – Suomen köyhyyden ja syrjäytymisen vastainen verkosto

Suomen köyhyyden vastainen verkosto EAPN-Fin jatkaa toimintaansa | EAPN-Fin – Suomen köyhyyden ja syrjäytymisen vastainen verkosto