Vaalikeräyksellä tietokoneita koululaisille ja opiskelijoille

VAALIKERÄYKSELLÄ TIETOKONEITA KOULULAISILLE JA OPISKELIJOILLE

Marraskuussa seurakuntavaalien yhteydessä järjestettävällä hyväntekeväisyyskeräyksellä tuetaan lasten, nuorten ja naisten koulutusta sekä syrjäytymisen ehkäisyä Suomessa ja kehitysmaissa. Keräyksen järjestämisestä vastaavat Suomen Lähetysseura, Pipliaseura, Kirkon Ulkomaanapu ja Kirkkopalvelut.

Kirkkopalvelut kohdentaa varat eli neljäsosan keräyksen tuotosta vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten koulutuksen tukemiseen Suomessa Kaikille kone -kampanjan kautta. Kirkkopalvelujen hallinnoima Kotimaanapu hankkii keräysvaroilla opiskelussa tarvittavia tietokoneita vähävaraisten perheiden lapsille ja nuorille. Koneet toimitetaan perille saajilleen Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien välityksellä.

Lue lisää Kaikille kone -kampanjasta ja Kotimaanavun työstä.